Televizní gigang NBC je partnerem Notre Dame už od roku 1991. Jejich společné partnerství vyprší za dva roky. Dohodnou se na prodloužení, a nebo budou Irové hledat nového spojence?
Notre Dame v současné chvíli dostává od NBC $22 milionů ročně. Vedení Irů cílí na vylepšení kontrakt kolem $65-70 milionů. Otázkou je, jestli není cena příliš vysoká, aby se obě strany mohly dohodnout.
„Máme Notre Dame rádi. Nemůžete najít lepší vztah, než jaký jsme měli,“ řekl Jon Miller, prezident akvizice a partnerství společnosti NBC Sports. „Nebudu komentovat výši dolarů, protože by to nebylo fér vůči nim ani vůči nám, ale ve správný čas si sedneme a promluvíme si. Jsem přesvědčen, že chápeme, co je pro ně důležité, a oni jasně chápou, jak pro nás Notre Dame funguje. Doufejme, že najdeme způsob, jak se dohodnout. Velmi bych si přál, aby Notre Dame pokračovala s NBC navždy. Nechci ani stanovit datum ukončení.“
Z hlediska historie nebyla NBC v oblasti univerzitního fotbalu velkým hráčem. To se změnilo v roce 2022, kdy společnost uzavřela dohodu o získání práv na utkání v hlavním vysílacím čase konference Big Ten. Miller už dříve prohlásil, že NBC má zájem o dva produkty univerzitního fotbalu: Big Ten a Notre Dame. Kromě těchto subjektů není NBC „hráčem pro žádné další možnosti univerzitního fotbalu, které by se mohly naskytnout“.
Pac-12 je jedinou velkou konferencí, která aktivně jedná s mediálními partnery.
„Když mohu spojit Notre Dame, který je kvintesencí značky vysokoškolského fotbalu, spolu s Big Ten, což je podle mého názoru jednoznačně nejdominantnější konference vysokoškolské atletiky, dává nám to jeden-dva údery, kterým se nikdo jiný nemůže rovnat,“ vysvětlil Miller.
Notre Dame je ve výhodné pozici, protože se snaží vyrovnat svým kolegům z Big Ten a SEC, kteří se nedávno dohodli na rekordních smlouvách o mediálních právech, jež by měly do konce desetiletí přinést více než $100 milionů ročně.